הסבר על השימוש בפרצופים
א. כאשר ילד מתקשה לקלוט את התנועות, ניתן להיעזר בתומכי זכרון מסוג פרצופים המציגים את צורת הפה כאשר נוצר צליל הניקוד.
ב. ניתן להתמקד רק בצליל של הפרצוף מבלי להזכיר את שמות תנועות - קמץ, פתח וכו'.
ג. לאחר שהילד מזהה היטב את הצליל עוברים לתרגל עם אותיות בהדרגה.
ב. ניתן להתמקד רק בצליל של הפרצוף מבלי להזכיר את שמות תנועות - קמץ, פתח וכו'.
ג. לאחר שהילד מזהה היטב את הצליל עוברים לתרגל עם אותיות בהדרגה.
קמץ פתח
השפתיים נפתחות לרווחה, נמתחות למעלה ולצדדים, והפה מקבל צורה של עיגול גדול.
סגול ציירה
הפה פתוח, השפתיים לא נמתחות לשום כיוון, השיניים אינן צמודות.
חיריק
השיניים נצמדות, השפתיים נפתחות ונמתחות לצדדים והפה מקבל צורת פס.
חולם
השפתיים נפתחות ונמתחות בתנועה חדה כלפי מעלה.
שורוק קובוץ
השפתיים מכווצות כמו בתנועה של שריקה והפה מקבל צורה של עיגול קטן.
שווא ועיצור
בשבא ובעיצורים אין צליל תנועה, ולכן בפרצוף תומך הזיכרון שלהם לא מצויר פה.